Ofte stilte spørsmål
Bestillinger
1. Hva er fraktkostnadene?
Bestillinger over 250 kr leveres kostnadsfritt. Dersom totalbeløpet er under 250 kr er fraktkostnaden 49 kr.
2. Hvordan bestiller jeg via nettbutikken?
– Legg varen i handlekurven. Du vil automatisk bli omdirigert til bestillingssiden.
– På bestillingssiden ser du en oversikt over produktene som ligger i handlekurven din.
– Du kan legge til eller fjerne produkter i handlekurven.
– Legg inn bestillingen ved å klikke på «checkout».
– Skriv inn opplysningene dine og fullfør bestillingen ved å velge betalingsmetode. Du kan betale med Klarna, kredittkort eller bankoverføring.
– Etter at du har lagt inn en bestilling, vil du motta en e-post fra Dyson som bekrefter at bestillingen din er mottatt.
– Når produktet ditt er sendt, vil du motta en fraktbekreftelse (og eventuelt en hentemelding).
3. Jeg har ikke mottatt en ordrebekreftelse? Var bestillingen min vellykket?
Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse på e-post, er det best å kontakte kundeservice.
4. Jeg ønsker å bestille noe, men produktet finnes ikke på lager.
På produktsiden kan du registrere deg for å få varslinger via e-post. Da får du en melding fra oss når varen er tilbake på lager.
5. Jeg ønsker å bestille et produkt, men finner det ikke på nettsiden. Hva skal jeg gjøre?
Vi oppdaterer produktkatalogen vår fortløpende. Vennligst kontakt kundeservice hvis det er noe du ikke finner.
6. Hvorfor ble bestillingen min kansellert?
Dersom Dyson ikke kan levere et produkt, for eksempel fordi produktet ikke lenger er på lager eller ikke lenger er tilgjengelig, eller dersom det er satt feil pris, vil du bli informert på e-post. I dette tilfellet vil ikke bestillingen bli behandlet av Dyson. Hvis du allerede har betalt for produktene, vil Dyson refundere deg hele beløpet så snart som mulig, men uansett i løpet av 14 dager.
7. Når vil jeg bli refundert etter å ha returnert produktet?
Dyson refunderer deg hele beløpet så snart som mulig, men uansett i løpet av 14 dager.
Innbetaling
1. Hvilke måter kan jeg betale på?
Du kan betale via nettbutikken på forskjellige måter:
Klarna delbetaling: Fordel kostnadene for kjøpet over opptil 24 måneder.
Klarna faktura: Betal med bankoverføring i etterkant. Du vil motta en faktura i etterkant som skal betales innen 14 dager.
Kredittkort: Betalinger via Mastercard, Visa, Maestro og American Express reserveres, og debiteres først etter at bestillingen er levert.
PayPal: Betalingsfunksjon på nett hvor du bare trenger å logge på PayPal-kontoen din for å fullføre en betaling med bankkonto eller kredittkort.
Apple Pay: Betal med iPhone, iPad eller Apple Watch.
2. Jeg betalte for bestillingen min med kredittkort, men betalingen ble avvist. Hva kan jeg gjøre?
Kredittkortbetalinger kan noen ganger bli avvist på grunn av svindelmistanke. Dyson har ingen innsikt i årsaken til at betalingen din ble avvist. Du kan prøve å legge inn bestillingen på nytt med en annen betalingsmetode.
3. Jeg betalte for bestillingen min, men fikk ingen ordrebekreftelse. Hvordan kan jeg finne ut om bestillingen min var vellykket?
Kontroller om betalingen er trukket fra bankkontoen din. Hvis den ikke er det, gikk ikke betalingen gjennom, og du har ikke betalt noe. Hvis dette er tilfellet, må du legge inn bestillingen på nytt. Hvis det er trukket penger fra bankkontoen din, men du ennå ikke har mottatt bekreftelse fra oss, anbefaler vi deg å vente en stund. Det kan ta opptil 3 timer før vi mottar betalingen fra betalingsleverandøren din. Ta kontakt med kundeservice hvis du ikke har mottatt bekreftelse etter 3 timer. Vennligst spar bestillingsdetaljene som er nevnt i forbindelse med betalingen for å gjøre dette.
Returnerer
1. Kan jeg returnere maskinen min? Hvordan returnerer jeg maskinen min?
Du kan returnere maskinen din når som helst innen 30 dager* etter at du har mottatt forsendelsen ved å kontakte oss på WhatsApp, på nummeret: +47 92079146
*Uten å påvirke dine lovlige rettigheter til å returnere en bestilling i samsvar med våre vilkår, tilbyr Dyson muligheten til å returnere visse produkter opptil 60 dager etter at du har mottatt produktet. Gjelder alle støvsugere, luftbehandling og styling når du bestiller på dyson.no.
For å returnere en bestilling, vennligst kontakt oss innen 30* (eller 60) dager etter å ha mottatt eller kjøpt en av de kvalifiserte produktene med en kvittering. Hvis du har kjøpt produktet på dyson.no, kan du returnere produktet ved å levere det inn på et innleveringssted. Refusjonen vil deretter behandles innen 14 dager etter at produktet er hentet opp, med samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøp av produktet. Du kan søke om en retur via dette skjemaet.
2. Hvor lang tid tar det før jeg får maskinen min?
Levering innen 5 arbeidsdager. Vi tilbyr kostnadsfri og fleksibel hjemlevering, hvor du selv kan velge når du ønsker at produktet skal leveres. UPS kontakter deg via SMS eller e-post 2–3 dager etter kjøpet, og du får velge dato og tid for hjemleveringen.
Merk at reservedeler, verktøy og tilbehør sendes separat, og blir levert innen 4–5 dager.
3. Jeg har ikke mottatt returetikett. Hvordan kan jeg be om en?
Hvis du ikke har mottatt en returseddel klikk her, kan du fylle ut skjemaet og motta en returseddel på e-post innen 24 timer.
Reparasjoner
1. Hva dekkes faktisk av reparasjonen?
Hvis produktet ditt er dekket av garanti, er reparasjonen som regel helt gratis. Om det ikke er dekket av garanti, må du selv dekke kostnader i form av arbeid, frakt, rengjøring og reservedeler av den reelle reparasjonskostnaden. Du kan konsultere dem her.
2. Leverer dere fraktmateriell?
Nei, vi kan ikke gi deg emballasjemateriale for å sende over maskinen til verkstedet vårt.
Bærekraft
1. Hvordan resirkulerer Dyson produktene sine?
Bærekraft er et viktig område for oss i Dyson, og som ingeniører søker vi hele tiden måter å øke effektiviteten på. Les mer om Dysons bærekraftsinitiativer her.