Kundeservice | Feilsøking | Dyson Hopp over navigering
Innstillingene dine er nå lagret.
Du kan når som helst endre keep in touch dine i kontaktdelen i Din Dyson. Hvis du har en Din Dyson-konto, kan du logge deg på under for å administrere alle kontaktalternativene (inkludert telefon, SMS og post).

La oss få i gang maskinen din

Dyson Cu-Beam Up lampe 4000K (sølv)
Dyson Cu-Beam Up lampe 4000K (sølv)

La oss få i gang maskinen din

Dyson Cu-Beam Up lampe 4000K (sølv)
Se alle trinnene

Så bra!

Takk for at du bruker Dysons kundestøtte på nettet.

Dyson-garantien

Bruksanvisninger på video og tips

Bruksanvisninger på video og tips

For å hjelpe deg med å få mest mulig ut av maskinen din. Raskt og enkelt.
Eksklusive eierfordeler

Eksklusive eierfordeler

Prioritert tilgang til forhåndsvisninger av ny Dyson-teknologi, arrangementer og tilbud.
Ekspertråd. Syv dager i uken.

Ekspertråd. Syv dager i uken.

Gebyrfri telefonsamtale og live chat. Få de rette rådene for din maskin, fra ekte Dyson-folk.
Enkle reparasjoner og erstatninger

Enkle reparasjoner og erstatninger

Gratis reservedeler eller reparasjoner under garantiperioden. Hvis vi ikke kan reparere det, erstatter vi det.

Så bra!

Takk for at du bruker Dysons kundestøtte på nettet.

Dyson-garantien

Bruksanvisninger på video og tips

Bruksanvisninger på video og tips

For å hjelpe deg med å få mest mulig ut av maskinen din. Raskt og enkelt.
Eksklusive eierfordeler

Eksklusive eierfordeler

Prioritert tilgang til forhåndsvisninger av ny Dyson-teknologi, arrangementer og tilbud.
Ekspertråd. Syv dager i uken.

Ekspertråd. Syv dager i uken.

Gebyrfri telefonsamtale og live chat. Få de rette rådene for din maskin, fra ekte Dyson-folk.
Enkle reparasjoner og erstatninger

Enkle reparasjoner og erstatninger

Gratis reservedeler eller reparasjoner under garantiperioden. Hvis vi ikke kan reparere det, erstatter vi det.

Det ser ut til at vi ikke finner noen løsning på nettet.

Snakk med kundestøtteteamet vårt hvis du trenger mer hjelp.

Ta gjerne kontakt

Våre eksperter står klare til å hjelpe deg.

Tollfritt kun for fasttelefon +4737715780

Kundeservice-teamet vårt er tilgjengelig til å hjelpe i løpet av de følgende tidene:
Mandag til fredag: 09:00- 18:00
Lørdag: 09:00-14:00

Det ser ut til at vi ikke finner noen løsning på nettet.

Snakk med kundestøtteteamet vårt hvis du trenger mer hjelp.

Ta gjerne kontakt

Våre eksperter står klare til å hjelpe deg.

Tollfritt kun for fasttelefon +4737715780

Kundeservice-teamet vårt er tilgjengelig til å hjelpe i løpet av de følgende tidene:
Mandag til fredag: 09:00- 18:00
Lørdag: 09:00-14:00

Det ser ut til at vi ikke finner noen løsning på nettet.

Snakk med kundestøtteteamet vårt hvis du trenger mer hjelp.

Ta gjerne kontakt

Våre eksperter står klare til å hjelpe deg.

Tollfritt kun for fasttelefon +4737715780

Kundeservice-teamet vårt er tilgjengelig til å hjelpe i løpet av de følgende tidene:
Mandag til fredag: 09:00- 18:00
Lørdag: 09:00-14:00

Det ser ut til at vi ikke finner noen løsning på nettet.

Snakk med kundestøtteteamet vårt hvis du trenger mer hjelp.

Ta gjerne kontakt

Våre eksperter står klare til å hjelpe deg.

Tollfritt kun for fasttelefon +4737715780

Kundeservice-teamet vårt er tilgjengelig til å hjelpe i løpet av de følgende tidene:
Mandag til fredag: 09:00- 18:00
Lørdag: 09:00-14:00

Det ser ut til at vi ikke finner noen løsning på nettet.

Snakk med kundestøtteteamet vårt hvis du trenger mer hjelp.

Ta gjerne kontakt

Våre eksperter står klare til å hjelpe deg.

Tollfritt kun for fasttelefon +4737715780

Kundeservice-teamet vårt er tilgjengelig til å hjelpe i løpet av de følgende tidene:
Mandag til fredag: 09:00- 18:00
Lørdag: 09:00-14:00

Det ser ut til at vi ikke finner noen løsning på nettet.

Snakk med kundestøtteteamet vårt hvis du trenger mer hjelp.

Ta gjerne kontakt

Våre eksperter står klare til å hjelpe deg.

Tollfritt kun for fasttelefon +4737715780

Kundeservice-teamet vårt er tilgjengelig til å hjelpe i løpet av de følgende tidene:
Mandag til fredag: 09:00- 18:00
Lørdag: 09:00-14:00

Velg det aktuelle alternativet

Rengjøringsinstruksjoner

Bruksanvisningen anbefaler at du bruker en mikrofiberklut eller trykkluft uten løsemidler eller fuktighet til å rengjøre apparatet.

Slå av apparatet før det rengjøres.

                   

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Velg det aktuelle alternativet

                   

Er lyset slått på?

Sjekk at lysbryteren er slått på.

Har dette løst problemet?

Sjekk at andre apparater i rommet fungerer, for eksempel andre lys, klimaanlegg, vifter og varmeovner.

Fungerer andre lys eller apparater i rommet?

Dette er sannsynligvis et problem med strømtilførselen og må løses av elektriker.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Bare sjekk lyset hvis det er trygt å gjøre det. Er du i tvil, kontakter du elektriker eller vedlikeholdspersonell.

Er det trygg tilgang til lyset?

Dette er sannsynligvis et problem med strømtilførselen og er ikke relatert til selve maskinen.

Dette problemet må løses av elektriker.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Sjekk den elektriske spenningen

Sjekk at inngangsspenningen til driverboksen er 110–240 V.

Sjekk også at inngangsspenningen til lysarmaturen (som vist) er 40 V.

Bare sjekk lyset hvis det er trygt å gjøre det. Er du i tvil, kontakter du elektriker eller vedlikeholdspersonell.

                   

Har lysarmaturen strøm?

Test sikringen

Slå av lyset og strømtilførselen. Før du tar ut sikringen, må du sjekke at lysets strømtilførsel er av.

Slå på måleren, og sett den til «OHMS».

Plasser en ledning på hver ende av sikringen, og sjekk skjermen på måleren.

Vær obs på at all montering og reparasjon av elektriske produkter må gjøres av en kvalifisert elektriker og i henhold til lokale regler og forskrifter.

Sikringstype: 4 A, 250 V.

Har sikringen gått?

DALI (Digital Addressable Lighting Interface) er en dataprotokoll og en kommunikasjonsmåte. Den felles DALI-plattformen gjør at utstyr fra forskjellige produsenter kan kobles sammen.

I dette tilfellet bruker vi DALI som et lysstyringssystem.

Brukes det et DALI-system?

Koble fra DALI-systemet. Hvis lyset fungerer, skal det slås på.

Du må kanskje snakke med en DALI-tekniker for å løse dette problemet.

                   

Fungerer lyset etter at du har koblet fra DALI-omformeren?

Ettersom lyset fungerer når DALI ikke er tilkoblet, er det sannsynlig at det er et problem med DALI-systemet.

Kontakt en DALI-tekniker for å løse dette problemet.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Skift sikring, og test lyset på nytt.

Sikringstype: 4 A, 250 V.

Har dette løst problemet med ytelsen?

Sjekk at andre apparater i rommet fungerer, for eksempel andre lys, klimaanlegg, vifter og varmeovner.

                   

Fungerer andre lys eller apparater i rommet?

Er lyset montert med dimmer?

Rette lyset oppover

Det kommer lys fra toppen av produktet.

                   

Rette lyset nedover

Det kommer lys fra undersiden av produktet.

                   

Vær obs på at hvis produktet er riktig montert, skal det være lite til ingen blending. Enkelte kunder kan imidlertid foretrekke å bruke dimmer til å redusere lysets styrke.

Fra hvilken retning kommer lyset fra produktet?

All montering og reparasjon av elektriske produkter må gjøres av en kvalifisert elektriker og i henhold til lokale regler og forskrifter.

Dette betyr at lyset har blitt montert feil vei. Problemet kan løses ved å montere lyset på riktig måte.

All montering og reparasjon av elektriske produkter må gjøres av en kvalifisert elektriker og i henhold til lokale regler og forskrifter.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

For å unngå blending anbefales det å montere lysene mer enn 2,5 meter over gulvet.

                   

Hva er avstanden fra produktet til gulvet?

Dette problemet kan løses ved å montere en dimmebryter.

Under finner du informasjon om de ulike dimmertypene på markedet.

Analog dimming: Dette kalles også 1–10 V-dimming.

DALI: et lysstyringssystem.

AC/TRIAC

AC-/TRIAC-dimmere er beregnet på motstandsbelastninger, for eksempel glødelamper eller halogenlamper. Disse fasestyrte dimmerne er ikke kompatible med LED-lys fordi slike lys ikke bruker motstandsbelastning.

Problemet kan også løses ved å flytte lyset til et annet sted i rommet.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Vi anbefaler ikke kundene å skifte ut ledningene, for dette vil oppheve garantien. Ledningene som brukes, er laget etter Dysons nøyaktige spesifikasjoner.

For å unngå blending anbefales det å montere produktet mer enn 2,5 meter over gulvet.

Vær obs på at all montering og reparasjon av elektriske produkter må gjøres av en kvalifisert elektriker og i henhold til lokale regler og forskrifter.

Se monteringsveiledningen.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Dimmertyper

Analog dimming: Dette kalles også 1–10 V-dimming.

DALI: et lysstyringssystem.

AC/TRIAC: AC-/TRIAC-dimmere er beregnet på motstandsbelastninger, for eksempel glødelamper eller halogenlamper. Disse fasestyrte dimmerne er ikke kompatible med LED-lys fordi slike lys ikke bruker motstandsbelastning.

Hva slags dimmer er produktet montert med?

Lyset er ikke kompatibelt med AC/TRIAC, og for å dimme det må det monteres med en kompatibel dimmer.

Kompatibel dimmer: Osram DALI MCU.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Merk: Omformer er nødvendig ved bruk av analog dimmer.

Brukes det en omformer fra analog til DALI?

Produktet er ikke kompatibelt med analoge kontroller. Det må monteres med en kompatibel dimmer eller en omformer fra analog til DALI for å fungere som det skal.

Kompatibel dimmer: Osram DALI MCU.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Koble fra DALI-systemet. Hvis lyset fungerer, skal det slås på.

Du må kanskje snakke med en DALI-tekniker for å løse dette problemet.

                   

Fungerer lyset etter at du har koblet fra DALI-omformeren?

Ettersom lyset fungerer når DALI ikke er tilkoblet, er det sannsynlig at det er et problem med DALI-systemet.

Kontakt en DALI-tekniker for å løse dette problemet.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Koble fra DALI-systemet. Hvis lyset fungerer, skal det slås på.

Du må kanskje snakke med en DALI-tekniker for å løse dette problemet.

                   

Fungerer lyset etter at du har koblet fra DALI-omformeren?

Ettersom lyset fungerer når DALI ikke er tilkoblet, er det sannsynlig at det er et problem med DALI-systemet.

Kontakt en DALI-tekniker for å løse dette problemet.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Hør med en elektriker om lyset har blitt montert med en kompatibel dimmer.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Dimmertyper

Analog dimming: Dette kalles også 1–10 V-dimming.

DALI: et lysstyringssystem.

AC/TRIAC: AC-/TRIAC-dimmere er beregnet på motstandsbelastninger, for eksempel glødelamper eller halogenlamper. Disse fasestyrte dimmerne er ikke kompatible med LED-lys fordi slike lys ikke bruker motstandsbelastning.

Er lyset montert med dimmer?

Produktet må monteres med en kompatibel dimmer for å justere lysstyrken.

Kompatibel dimmer: Osram DALI MCU.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Hør med en elektriker om lyset har blitt montert med en kompatibel dimmer.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Dimmertyper

Analog dimming: Dette kalles også 1–10 V-dimming.

DALI: et lysstyringssystem.

AC/TRIAC: AC-/TRIAC-dimmere er beregnet på motstandsbelastninger, for eksempel glødelamper eller halogenlamper. Disse fasestyrte dimmerne er ikke kompatible med LED-lys fordi slike lys ikke bruker motstandsbelastning.

Er lyset montert med dimmer?

Your Dyson Cu-Beam light will have been provided with 4m of cable.

                   

Er den ønskede ledningslengden over 4 m?

Vi anbefaler ikke kundene å skifte ut ledningene, for dette vil oppheve garantien. Ledningene som brukes, er laget etter Dysons nøyaktige spesifikasjoner.

Vi anbefaler ikke kundene å skifte ut ledningene, for dette vil oppheve garantien. Ledningene som brukes, er laget etter Dysons nøyaktige spesifikasjoner.

The Dyson Cu-Beam lights are only approved for use with the supplied cable. This cable is to an exact Dyson specification. Replacing the cables will invalidate the guarantee.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Vær obs på at all montering og reparasjon av elektriske produkter må gjøres av en kvalifisert elektriker og i henhold til lokale regler og forskrifter.

Skifte sikringen

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Test sikringen

Slik tester du en sikring:

Slå av lyset og strømtilførselen. Før du tar ut sikringen, må du sjekke at lysets strømtilførsel er av.

Slå på måleren, og sett den til «OHMS».

Plasser en ledning på hver ende av sikringen, og sjekk skjermen på måleren.

Vær obs på at all montering og reparasjon av elektriske produkter må gjøres av en kvalifisert elektriker og i henhold til lokale regler og forskrifter.

Sikringstype: 4 A, 250 V.

Har sikringen gått?

Velg det aktuelle alternativet

Video om montering

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Monteringsveiledning

Monteringsveiledningen finner du på koblingen over.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Inkludert i esken med Cu-Beam-uplighten:

Mal.

                   

Takboks.

                   

Fjærfeste x 2.

                   

Panel til takboks.

                   

Monteringsbrakett x 2.

                   

Pozidriv-skruer x 4.

                   

Justerbart oppheng x 2.

                   

Uplight.

                   

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Sjekk at strømmen er slått av, før du åpner driverboksen.

Plasseringen til serienummeret

Serienummeret finner du på følgende tre steder:

på esken (emballasjen)

på undersiden av driverboksen

Inne i driverboksen, som vist i den vedlagte videoen.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

De tekniske spesifikasjonene finner du ved å følge koblingen over.

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Slik skifter du ut lysarmaturen

Er det noe annet vi kan hjelpe deg med?

Lær mer om din Dyson med MyDysonᵀᴹ-appen

Last ned MyDysonᵀᴹ-appen for å registrere deg.

Få rask tilgang til personlige guider og 24/7 støtte.